Een vindbare, toegankelijke en begrijpelijke overheid voor iedereen is een basisvoorwaarde. Het is makkelijk om zaken met ons te doen. We communiceren op een begrijpelijke manier via alle kanalen. Daarnaast bieden we begeleiding aan diegenen die er zonder hulp niet uitkomen. Vind je het lastig om je vraag digitaal aan ons te stellen? Dan helpen wij je graag op een andere manier.

Je belt ons op:

  • Ons klantcontactcentrum is op werkdagen bereikbaar via 0416-683 456.
  • Als het klantcontactcentrum jouw vraag niet direct kan beantwoorden, dan verbinden zij je door.
  • Is de juiste medewerker niet aanwezig of moet er nog iets worden uitgezocht? Dan neemt de medewerker de eerstvolgende werkdag contact met jou op.
  • Lukt het niet om digitaal een afspraak te maken voor uw bezoek aan de balie? Dan boeken wij de afspraak telefonisch voor u in.

Je brengt een bezoek aan onze balie:

  • Als je meer privacy wilt, is een gesprek in een aparte ruimte mogelijk.
  • Wij zorgen voor een toegankelijke ontvangstruimte met verschillende voorzieningen voor mensen met een beperking.

Daarnaast biedt de gemeente ook andere dingen aan om haar inwoners verder op weg te helpen: 

  • De gemeente werkt samen met de bibliotheek. Er zijn taal-trainingen en computercursussen.
  • De gemeente heeft aandacht voor laaggeletterdheid en werkt samen met het Taalhuis Waalwijk.
  • Zijn er vragen over digitaal zakendoen met andere overheidsinstanties? Dan kun je terecht bij het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) in de bibliotheek in Waalwijk.