Welkom bij de Ombudscommissie Waalwijk

De Ombudscommissie Waalwijk is er voor inwoners en organisaties. Dit onafhankelijke klachtenloket onderzoekt hoe de gemeente met hun klacht is omgegaan. Op 10 oktober is het volgende spreekuur.

Wat doet de Ombudscommissie?

De commissie probeert klachten eerst informeel op te lossen, bijvoorbeeld door advies of bemiddeling. Lukt dat niet? Dan onderzoekt de commissie de klacht en geeft een oordeel over het handelen van de gemeente. Net als de Nationale Ombudsman, maar dan specifiek voor Waalwijk. Lees meer over de Ombudscommissie Waalwijk op www.waalwijk.nl/ombudscommissie

De Ombudscommissie verzorgt voor jou als inwoner een spreekuur bij de Bibliotheek, toegankelijk en laagdrempelig.

Wil je een klacht bespreken? 

Loop dan gewoon binnen op het spreekuur. Je kunt ook vooraf een afspraak maken. Bel dan met 06-5522 7260. Tijdens het spreekuur luisteren een commissielid en de secretaris van de Ombudscommissie naar jouw verhaal en helpen je verder. Er zijn nog twee spreekuren dit jaar:

  • 10 oktober 2025, 11.30 - 13.00 uur
  • 28 november 2025, 11.30 - 13.00 uur