De gemeente houdt gegevens over haar inwoners bij in de Basisregistratie Personen (BRP). Als uw persoonsgegevens niet goed geregistreerd staan, dan kunt u de gemeente vragen om deze fout aan te passen.

In de BRP staan naast uw voornamen, achternaam, geslacht en burgerservicenummer (BSN) gegevens over uw:

  • ouders
  • nationaliteit
  • huwelijk of geregistreerd partnerschap
  • overlijden
  • inschrijving in de BRP
  • verblijfplaats (adres)
  • kinderen
  • verblijfstitel (als u uit een ander land komt)
  • gezagsverhouding en curatele
  • reisdocument (paspoort en/of identiteitskaart)
  • kiesrecht

Wat moet ik doen?

  • U vraagt de gemeente om uw gegevens aan te passen. Dit heet een correctieverzoek.
  • Laat zien dat uw gegevens niet kloppen. Bijvoorbeeld in een brief van de gemeente waarin uw gegevens fout vermeld staan.

Wat moet ik meenemen?

  • uw geldige identiteitsbewijs;
  • een document waarop uw foute gegevens staan;
  • een officieel document waarop de juiste gegevens staan, bijvoorbeeld een huwelijksakte.

Afspraak maken

Om u beter van dienst te kunnen zijn, bieden wij u de mogelijkheid met ons een afspraak te maken. Op deze manier kunnen wij u bij binnenkomst direct helpen.

Belt u voor het maken van een afspraak naar het Klantcontactcentrum van de gemeente (0416-683456). Zij maken voor u direct een afspraak of verbinden u door met de medewerker die dat voor u kan doen.

Wilt u liever binnenlopen zonder afspraak? Dat kan op een aantal dagdelen. Bekijkt u hiervoor de openingstijden. Houdt u er wel rekening mee dat u dan langere wachttijden heeft.