Melding doen

Melding openbare ruimte

Is er iets kapot in uw omgeving? Of ervaart u overlast van personen? Meld het zodat we er iets aan kunnen doen.

Melding openbare ruimte

  • Kapotte speeltoestellen;
  • Losliggende stoeptegel;
  • Kapotte lantaarnpaal;
  • Verstopte riolering;
  • Zwerfvuil;
  • Overlastgevend gedrag op straat;
  • Stankoverlast.

 U kunt een melding doen via de MijnGemeente App. 

Melding overlast bedrijven

Overlast van geur, geluid, trillingen en stof van bedrijven kunt u melden bij Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant (OMWB).

Hiervoor belt u de MilieuKlachtenCentrale
073 681 28 21 (24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar)

Melding verdachte situaties

Doe hier een melding over een verdachte of zorgelijke (criminele) situatie, zoals vermoedens over:

Meld verdachte situaties

  • Verdachte panden (drugspand);
  • Crimineel gedrag op straat;
  • Illegale onderhuur;
  • Prostitutie;
  • Dealen;
  • Uitbuiting van mensen;
  • Verward gedrag.

Anoniem melden? Dat kan ook via de MijnGemeente App of via Meld Misdaad Anoniem 

Meer informatie over veiligheid

Alle informatie die u geeft, dus ook uw contactgegevens, wordt vertrouwelijk behandeld. Een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving helpt mee aan een juiste afhandeling van uw melding. Als u iets meldt, verwerkt de gemeente uw melding op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur.

Kleine gebreken in de buurt verhelpt de gemeente vaak snel. Duurt het langer, dan houden wij u op de hoogte.

Wat doen we met uw melding?


Melden via de MijnGemeente App

U kunt een melding doen via de MijnGemeente App.

Dit kan ook anoniem. Let wel: als u een terugkoppeling wilt, hebben we uiteraard wel uw contactgegevens nodig.

Download de MijnGemeente App in de App Store Download de MijnGemeente App in de Google Playstore

Telefonisch melden

U kunt uw melding aan het Klantcontactcentrum (KCC) doorgeven via telefoonnummer 0416-683456 op maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 17.00 uur en op vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur.

Belt u buiten kantoortijden en kan uw melding niet wachten tot de eerstvolgende werkdag, volg dan het keuzemenu. Blijf aan de lijn tot er wordt opgenomen door de collega van de storingsdienst of spreek uw boodschap, naam en telefoonnummer in. U wordt dan zo spoedig mogelijk teruggebeld.